בניית אתר לעסק קטן - כל מה שחשוב לדעת

אתר אינטרנט לעסק זו אחת הדרכים היותר טובות להציג את העסק ולשווק אותו. במאמר זה נדבר על כל מה שחשוב לדעת בבניית אתר לעסק קטן.
בניית אתר לעסק קטן

95% מהישראלים משתמשים במנוע החיפוש של גוגל מידי יום, נחשפים לאתרים שמקודמים בקידום אורגני ומקבלים מענה על החיפושים שהקלידו. כלומר, גוגל היום היא הפלטפורמה החינמית הגדולה ביותר לשווק בה את העסק שלכם ולקבל לקוחות סופר איכותיים שכבר מחפשים את המענה שאתם יכולים לתת להם. לכן כדאי שלכל עסק יהיה אתר תדמית שישקף בצורה הטובה ביותר את העסק, את השירותים שהוא מציע, הערכים, השפה, ההומור וכל מה שגורם לעסק שלכם להיות ייחודי וטוב יותר מכל מתחרה שלכם.

מה היתרונות של אתר אינטרנט לעסק?

דיברנו על זה שלהופיע במקום טוב במנוע החיפוש של גוגל מאפשר ללקוחות חדשים להגיע אל העסק שלכם. אבל מלבד לקוחות חדשים חשוב לזכור גם את הלקוחות הוותיקים שלכם. לקוחות אלו יוכלו לקרוא על השירותים החדשים שתציעו, מבצעים, תוכן שתרצו לשתף ובעצם כל דבר שתרצו לתקשר על העסק שלכם.

בואו ניתן כמה דוגמאות בשפה ממש פשוטה לייתרונות שיש לאתר, יאללה שימו טייץ ותדמיינו שאתם מורה ליוגה:

עסק קטן לדוגמא מורה ליוגה

הסטודיו שלכם תמיד פתוח

אוקי אולי יותר נכון להגיד שכולם יכולים לראות את לוח המודעות בסטודיו שלכם 24/7. הלוח שבו מפורט כל המידע עליכם, על לו"ז השיעורים והמחיר שאתם גובים עבורם וכו'. אתר אינטרנט מספק את כל המידע וככה הלקוחות החדשים שלכם יוכלו להתרשם מהעסק שלכם וממכם עוד לפני שבכלל דיברתם איתם והסברתם להם למה אתם המורים המתאימים עבורם לתרגול יוגה.

חיבור ללקוחות שלכם

יש המון מורים ליוגה והמון דרכים ללמד ולתרגל יוגה. מי אתם, איפה למדתם יוגה ואיך יוגה מתחברת בחיי היום יום שלכם? על כל השאלות האלה תוכלו לענות באתר שלכם. עמוד אודות לדוגמא, זו דרך מעולה לספר על המסע שלכם בעולם היוגה, תוכלו גם ליצור בלוג ולתת לתלמידים שלכם ערך מוסף על תרגילים, תודעה, עולם הנפש וכל מה שמתקשר ליוגה. ובעצם כל תוכן רלוונטי שתעלו לאתר יאפשר ללקוחות שלכם להכיר אתכם יותר ולהתחבר לדרך בה אתם מלמדים.

עלות חד פעמית ופרסום לנצח

בניית אתר אינטרנט היא לא הוצאה פשוטה לעסק קטן אבל הייתרונות כל כך רבים. מדובר על הוצאה חד פעמית ויש לכם אתר שהוא כרטיס הביקור המפורט שלכם ועם כרטיס ביקור דיגיטלי תוכלו ביתר קלות לפרסם את עצמכם בפלטפורמות נוספות ברחבי הרשת כמו אינדקסים אינטרנטים חינמים, להציג את העסק שלכם וליצור שת"פים.

קבלת מידע על העסק שלכם

הדבר הכי נוח בדיגיטל הוא לקבל מידע על הפעולות שבוצעו באתר שלנו. ברגע שתחברו את האתר שלכם לתוכנות חינמיות של גוגל כמו גוגל אנליטיקס תוכלו לקבל המון מידע על האתר שלכם ועל הגולשים בו. תוכלו לבנות תוכנית שיווקית ולראות כיצד כמות הגולשים שנחשפים לעסק שלכם גדלה ואיך בסוף הגולשים האלו הופכים ללקוחות משלמים.

אז מאיפה מתחילים לבנות אתר לעסק?

בניית אתר זו פעולה שיווקית שתעזור לכם לשקף ללקוחות שבחוץ את כל הדברים שצריך לדעת על העסק שלכם. לכן תהליך בניית אתר חייב לבוא אחרי שכבר ברור לכם מה העסק נותן, אילו שירותים הוא מציע  ואילו צדדים בו אתם רוצים להראות. השלב הבא הוא למצוא בונה אתרים מקצועי ואמין, שזה מעולה כי כבר יש לכם אותי ועכשיו אפשר לענות על עוד כמה שאלות:

באיזה פלטפורמה כדאי לבנות את האתר?

כשמדובר בבניית אתרים ישראלים אוהבים שתי פלטפורמות עיקריות – וויקס וורדפרס. 

וויקס היא פלטפורמה מאוד נוחה לבניית אתרים, לכן לא חייבים להיות בונה אתרים כדי שלבנות אתר בוויקס. עם זאת לוויקס יש חסרונות רבים, הנכס הוא בעיקרון של וייקס ולא שלכם, בגלל שזו מערכת קוד סגור אין לכם שליטה על דברים חשובים כמו אחסון או הוספת מרכיבי קוד והיא גם פחות מומלצת לקידום בגוגל.

אני בונה את האתרים שלי במערכת הניהול של וורדפרס שהיא מערכת קוד פתוח פופולארית ומומלצת.
בנוסף אני משתמש בתוסף אלמנטור פרו שמאפשר לבנות ולעצב את האתר בקלות. בסיום הבניה אעשה איתכם שיחת זום בה אלמד אותכם על המערכת כדי שתוכלו להוסיף ולעדכן תוכן בצורה פשוטה ואינטואיטיבית.
ולגבי האחסון, אני ממליצה להשתמש בשרת יופרס של וורדפרס שידועים במהירות הגלישה הטובה שלהם, בבדיקות אבטחה למניעת פריצות לאתר, ובגיבויים אוטומטים כל 30 ימים.

וורדפרס פלטפורמה לבניית אתרים

ומבחינת עיצוב?

אבנה לכם אתר שידבר בשפה של העסק שלכם. האתר יהיה אסתטי ונגיש כך שחווית הגלישה תהיה ברורה ונוחה. האתר גם יהיה מותאם למובייל וכך נבטיח שהחשיפה לתוכן שלכם תהיה כמה שיותר גבוהה.

איך לעצב אתר
כתיבת תוכן

מי יכתוב לי את התוכן?

אתם. אתר אינטרנט זו הדרך שלכם לדבר אל הלקוחות ואין אף אדם שיכול לעשות את זה יותר טוב ממכם לכן אדריך אתכם בנושאים עליהם תצרכו לכתוב באתר. ואם בכל זאת אתם לא בטוחים ביכולות הכתיבה שלכם או שאין לכם זמן להתעסק בכתיבת התוכן אין בעיה, נוכל לחבר אתכם לכותבי תוכן מעולים.

כתיבת תוכן

איך אופיע בגוגל?

לאתר תהיה תשתית שיווקית לפרסום בגוגל, על פי העקרונות בהם מדרג מנוע החיפוש של גוגל את האתרים ונדאג שאת שם המותג שלכם לא תהיה בעיה למצוא. בנוסף תוכלו להמשיך איתי לקידום אורגני – SEO כדי לקדם ביטויים נוספים. 

איך להופיע בגוגל

איפה תוכלו לפרסם את האתר שלכם בחינם?

אז דיברנו בעיקר על גוגל אבל בנוסף תוכלו לפרסם את האתר שלכם בכל מקום ברחבי הרשת שימצא רלוונטי לעסק שלכם: גוגל לעסקים, אינדקסים, פורומים וברשתות החברתיות.

גוגל אורגני

גוגל פרסום עסק קטן בחינם

בגוגל לעסקים

גוגל לעסק שלי פרסום עסק קטן בחינם

באינדקסים שונים

איזי פרסום עסק קטן בחינם

ולשאלה הגדולה, מה המחיר של אתר לעסק קטן?

כל אתר הוא עולם ולכן רק אחרי תהליך אפיון יהיה אפשר לקבוע במדויק את המחיר.
אתר תדמית פשוט לעסק קטן, מעוצב אישית ומותאם לגוגל עולה כ-4,500 ש"ח.

במסמך אפיון שתקבלו ממני תענו על כמה שאלות לגבי העסק שלכם והאתר שאנחנו הולכים לבנות. כך אבין טוב יותר את הצרכים שלכם ואוכל לבנות את מבנה האתר ואת הנושא לכל עמוד.

כאן תוכלו להבין על מה אתם משלמים:

  • פיתוח האתר – בניית אתר בפלטפורמת WordPress, מערכת בניית אתרים בקוד פתוח הפופולארית והמובילה בעולם.
  • אחסון האתר – אחסון בשרתי uPress או My Host – שרת ישראלי המותאם לאתרי WordPress ומעניק שירות לקוחות בעברית 24 שעות ביממה.
  • דומיין – דומיין ממותג לבחירה.
  • נראות האתר – האתר יעוצב באמצעות Pro Elementor – מערכת עיצוב מתקדמת המקנה יכולת שליטה על אלמנטים באתר.
  • התאמת האתר למובייל – אתר רספונסיבי המותאם לגלישה בדסקטופ ובמובייל.
  • תשתית SEO – תשתית לקידום אורגני בגוגל על פי הפרמטרים בהם מדרג מנוע החיפוש את האתרים. התשתית כוללת תגיות מטא, קישורים פנימיים, אופטימיזציה לתמונות ותוסף Yoast.
  • אבטחה – האתר יגיע עם תעודת SSL ו-Firewall.
  • תוסף נגישות – חשוב לציין שתוסף הנגישות הינו בסיסי ועלול לא לעמוד בתקן הישראלי. על בעל האתר, לדאוג להגשה מלאה ע"פ חוק.
  • דף 404 – לקישורים שבורים עם אפשרות חזרה לעמוד הבית.

דוגמאות לאתרים שבניתי

מנפיס

*בשיתוף סטודיו START

צ'ריסקי-אביב
משרד עורכי דין

לפוסטים נוספים:

בנייה וקידום אתרים - תכלס למה איתי?

בנייה וקידום אתרים אורגני