איך מתחילים לבנות אתר?

אם הגעתם לכאן כנראה שאתם בעלי ועסק שמבינים את הצורך באתר ופשוט לא יודעים מאיפה להתחיל, אז בואו נעשה קצת סדר בתהליך
מאיפה מתחילים לבנות אתר

אם הגעתם לכאן כנראה שאתם בעלי ועסק שמבינים את הצורך באתר ופשוט לא יודעים מאיפה להתחיל. באינטרנט יש המון מידע על בניית אתרים אבל רובו נכתב בשביל בוני אתרים  ואתם בעלי עסק. אז נוותר על הקדמה ארוכה ובואו פשוט נצא למסע שבסופו תדעו אילו פעולות אתם צריכים לעשות כדי שיהיה לכם אתר אינטרנט, איכותי שמשקף את העסק שלכם בצורה הטובה ביותר.

מאיפה מתחילים לבנות אתר לעסק?

1. חושבים קודם כל מה מיוחד בעסק שלכם

אל תוותרו על השלב הזה, ברגע שתפצחו מה מיוחד בעסק שלכם, מה מבדיל אתכם מכל המתחרים שלכם, לאיזה קהל יעד השירותים או העסק שלכם מתאימים, במה העסק שלכם גורם לעולם הזה להיות טוב יותר, אתר האינטרנט שתבנו יהיה ה"ויטרינה" הכי טובה שתוכלו לבקש כדי להציג את עצמכם ויתן ערך אמיתי לגולשים וללקוחות שלכם.

2. חושבים איך ניתן לשקף את כל הדברים האלה באתר אינטרנט

לשלב הזה בשפה המקצועית קוראים תהליך אפיון, מטרת תהליך האפיון היא לאפיין את הצרכים שאותם האתר ימלא. אפיון האתר ישפיע על סידורם ההיררכי של דפי האתר, עיצובו ומורכבות הפיתוח. במסמך האפיון שתקבלו תמלאו פרטי מידע על העסק, תציינו אילו שירותים או מוצרים אתם נותנים, מי קהל היעד שלכם, האם כבר קיים ברשותכם אחסון או דומיין, האם עברתם איזשהו תהליך מיתוג ועוד. להורדת מסמך האפיון שלי לחצו על התמונה.

3. מתחילים לתכנן אתר לפי מסמך האפיון

זה השלב בו אתם כבר יודעים בערך איך אתם רוצים שהאתר יראה, מה יהיו התכנים ואילו עמודים צריך לבנות לשם כך. ביחד נעשה התאמות של מסמך האפיון עם מה שריאלי ויש באפשרותינו לבנות באתר בהתאם לתקציב הפיתוח. בסוף התהליך אנחנו נדע בידיוק כמה ואילו עמודים יהיו באתר , מה יהיה שם הדומין (כתובת ה-www = שלכם), ממה יהיה מורכב עמוד הבית ואילו אלמנטים יהיו בו, לדוגמא – כותרת ראשית ותמונה שלכם, אזור המראה את השירותים שלכם, מוצרים, המלצות וכו'.

4. אוספים תוצרים

תמונות

בניית אתר הוא תהליך מורכב המחייב את שיתוף הפעולה שלכם. זה השלב בו אתם אוספים את כל התמונות הטובות והאיכותיות שמשקפות את העסק, אם אין לכם כאלה אז זה הזמן לעשות כמה תמונות טובות לעסק שלכם. יש באינטרנט גם כמה אתרי תמונות חינמים שלא מחייבים קרדיט וניתן להיעזר גם בהם, אחד מהם הוא pexels .

לוגו

לוגו הוא אחד השלבים בתהליך מיתוג. לתהליך מיתוג מקיף נדרשים כמה מומחים בתחום ביניהם אנשי אסטרטגיה, שיווק, קריאייטיב ועיצוב גרפי. לוגו באתרים זה סטנדרט ולכן לבניית אתר נרצה להגיע כבר עם לוגו מוכן. לא מומלץ לייצר לוגו ללא תהליך מיתוג של איש מקצוע מתאם, עם זאת יש בעסקים סדרי עדיפויות ואין סוף משימות ודברים שצריך לעשות. אז אם אין לכם לוגו יש מספר דרכים שבהם תוכלו לייצר לוגו ללא תהליך מיתוג מקיף- ישנן תוכניות חינמיות לייצירת לוגואים, תוכלו לשלם למישהו 5$ באתרים כמו פייבר, לנסות לייצר בעצמכם החל מב"צייר" של אופיס ועד תוכנת אילוסטרייטור, או ליצר אצלי לוגו זול ומקצועי.

טקסטים

יש באינטרנט הרבה כותבי תוכן ואתם יכולים לקנות את התוכן של האתר שלכם, בעיני זו טעות. זוכרים שדיברנו על השלב הראשון בו חושבים מה מיוחד בעסק שלכם? אז זה בדיוק המקום להכניס את כל הפאשן שיש לכם לגבי העסק, את הסיבה שבגללה אתם קמים בבוקר ועובדים, תספרו על היתרונות שלו על פני המתחרים ותגרמו לחיבור אישי מתוך רצון אמיתי שלכם לתת ערך ללקוחות. אין מישהו שיכול לכתוב את זה טוב יותר ממכם.

טקסטים לבניית אתר

5. מתחילים לבנות את האתר

אנחנו יודעים הכל ברמת התכנון, יש לנו את כל התוצרים שאנחנו צריכים בשביל האתר ואפשר להתחיל לבנות אותו. בתהליך בניית אתר איתי תקבלו סקיצה ראשונה של האתר תוך שבועיים ותוך חודש נסיים עם הפינישים האחרונים ויהיה לכם אתר אינטרנט.

ואיך ימצאו אותי בגוגל?

אם תבנו את האתר שלכם איתי תשתית השיווק שלכם כבר תהיה קיימת באתר. כלומר, שם המותג שלכם כבר יופיע כשיכתבו אותו בגוגל. אם תרצו שהאתר שלכם יופיע על ביטויים נוספים נוכל לעשות זאת בשלב האפיון או לאחר בניית האתר בתהליך קידום אורגני.

לפוסטים נוספים:

בניית אתר רספונסיבי

בניית אתר רספונסיבי

אתר רספונסיבי פירושו שינוי העיצוב לפי מכשיר הגלישה- מובייל או דסק טופ. במאמר תקראו כל מה חשוב לדעת על בניית אתר רספונסיבי

קרא עוד »

בנייה וקידום אתרים - למה איתי?

בנייה וקידום אתרים אורגני