יתרונות בניית אתר אינטרנט

אתם עסק רציני ואין לכם אתר? יאללה תתקדמו אנחנו ב-2021 והשימוש של אנשים באינטרנט רק עולה משנה לשנה.
יתרונות בקידום ובניה של אתר

אתם עסק רציני? אז הגיע הזמן שיהיה לכם אתר אינטרנט מקצועי, שישקף בצורה הטובה ביותר את השירותים והמוצרים שלכם. עוד אין לכם אתר וחושבים אולי להשקיע בפלטפורמות קידום אחרות, כדאי שתקראו את המאמר הזה.

10 יתרונות לאתר אינטרנט

1. עדכונים על פעילות העסק

"מתי אתם פותחים? איפה אתם נמצאים? מקבלים ביט?"
לפעמים אנחנו משקיעים המון זמן לענות ללקוחות על שאלות או להסביר להם על השירותים שלנו. אתר אינטרנט שיש בו את כל המידע הרלוונטי על העסק שלנו מקטין משמעותית את הזמן שתצטרכו להשקיע על מענה לשאלות ומאפשר לכם להתרכז בדברים משמעותיים אחרים שהעסק שלכם צריך.

2. דרך לתקשר עם הלקוחות שלכם

אם סימנתם וי על בניית אתר ועכשיו אתם חושבים שכולם יגלשו לאתר והעסק שלכם יגדל ויגדל אתם קצת טועים, כי ברגע שתסיימו לבנות את האתר העסקי שלכם עבודת השיווק שלו רק מתחילה. אתר אינטרנט זו הדרך שלכם לתקשר עם לקוחות שלכם,  להודיע להם על שירותים חדשים, מבצעים ולתת להם ערך מוסף על השירותים שאתם מציעים ועל עצמכם. כדי שהאתר שלכם באמת יתן ערך ללקוחות שלכם השקיעו בתוכן מעניין ובתמונות איכותיות של המוצרים והשירותים שאתם מציעים. בלוג באתר זו דרך מעולה לתת ערך מוסף ללקוחות, אם אתם מוכרים מוצרי מזון לדוגמא, אל תתבישו לפרסם מתכונים, אם אתם מורים ליוגה תוכלו להוסיף סרטונים עם תרגילים שיגרמו ללקוחות שלכם לרצות להגיע לשיעורים פרונטלים שלכם. 

3. פרסום "חינמי" שזמין 24/7 לעסק

נכון שבניית אתר, תחזוק שלו ויצירת תוכן אלו דברים שיש להם עלות כספית הדורשים גם זמן, יצירתיות ומחשבה, אבל תחשבו על זה ככה – בעולם הוירטואלי הויטרינה של העסק שלכם תמיד פתוחה! כל אדם בכל זמן ובכל מקום יכול למצוא את האתר שלכם, לקבל מידע על העסק שלכם, להתעניין בשירותים שאתם מציעים, ליצור איתכם קשר ואפילו לבצע רכישות דרך האתר.

4. נכס דיגיטלי שהוא שלכם

היום מדברים על נכסים דיגיטלים ממש כמו שמדברים על נכסים פיזיים ככה שאין הבדל בין מכונית, בית או אתר אינטרנט. אתר אינטרנט הוא נכס דיגיטלי ששייך לכם, בניגוד נגיד לדף עיסקי בפייסבוק ששייך בסוף לחברת פייסבוק. באתר אינטרנט אתם יכולים לקבוע הכל, את העיצוב, התוכן, הסדר בו השירותים שלכם יופיעו, האחסון של האתר, רמת האבטחה וכו' – אתם בעלי הבית פה. וכמו כל נכס, גם מאתר אינטרנט ניתן להרוויח כסף, אבל זה כבר נושא אחר..

יתרון באינטרנט - נכס דיגיטלי

5. הנוכחות הדיגיטלית שלכם יותר מקצועית

בתכלס אתם לא חייבים אתר אינטרנט כדי לעשות שיווק דיגיטלי. אתם יכולים להכניס את פרטי העסק שלכם לאינדקסים חינמים, לפתוח חשבון ב- ""google my business" או להשתמש בדף עסקי בפייסבוק. כל הפלטפורומות האלו הן נהדרות, אבל לא מספיקות. אתר אינטרנט הוא נכס דיגיטלי ששייך לכם, ולכן זו הפלטפורמה המתאימה בשביל למשוך את הגולשים שהגיעו לאינדקסים האלו אל האתר שלכם ושם לתת להם את כל המידע, בצורה המקיפה והמקצועית ביותר.

6. דרך בה לקוחות חדשים יכולים להכיר אתכם

עם תוכנית קידום אסטרטגית וחכמה תוכלו להתברג במנוע החיפוש של גוגל על ביטויים רלוונטים וכך להתחיל לקבל פניות גם מלקוחות שלא יצא להם להכיר את העסק שלכם. אלו אגב, הלקוחות הכי בשלים ומוכנים לרכישה מכיוון שהם האקטיבים שכבר ביצעו את פעולת החיפוש ופנו אליכם ולכם רק נשאר להיות חביבים ולבצע את ספיצ' המכירה שלכם.

7. ערוץ השיווק הכי נצפה

96% מהישראלים נעזרים במנע החיפוש של גוגל, על כן זו בהחלט פלטפורת השיווק הטובה ביותר.
ידוע גם שרוב הכניסות לאתרים מתבצעות בצורה אורגנית דרך גוגל, לא דרך לינקים מרשתות חברתיות ובטח שלא מקידום ממומן בגוגל, שם אחוזי ההקלקה נמוכים והעלות של קידום מהסוג הזה מאוד גבוהה וכמעט שלא מתאימה לעסקים קטנים עם תקציבים נמוכים.

8. קידום אורגני יכול לגרום לעסקים קטנים לעקוף מותגים

מי שמחפש בגוגל בית קפה כנראה מתעניין בבית קפה שקרוב אליו, גוגל יודעים את זה ולכן יציגו לכם את כל בתי הקפה שנמצאים בסביבה שלכם. בניית אתר וביצוע פעולות קידום פשוטות לעסק זו בדיוק הדרך לעקוף בגוגל את הרשתות הגדולות, שמשקיעות אלפי שקלים בשיווק ולקבל לקוחות שנמצאים ממש לידכם. הדבר הזה נכון לכל תחום שיש חשיבות למיקום הפיזי של העסק.

9. הכל ניתן למדידה

חלוקת פליירים בתאי דואר או תליית שלט חוצות ענק באיילון אלו אקטים שיווקים אפקטיבים, אך לצערינו אין לנו דרך לדעת איך הם השפיעו על הצרכנים וכמה אנשים נחשפו אליהם. מה שמיוחד בשיווק דיגיטלי הוא שכל פעולה שנעשית ניתנת למדידה.
נגיד פרסמתם פוסט חדש בבלוג שלכם, תוכלו בעזרת שתי תוכניות חינמיות של גוגל לקבל המון מידע על השיווק:
תוכנת Google Analytics תראה לכם כמה אנשים נכנסו לאתר, לאיזה עמודים גלשו, מאילו אזורים בארץ, האם זו פעם ראשונה שלהם באתר ועוד.
תוכנת Google Search Console תראה לכם המון מידע על התנועה האורגנית לאתר שלכם – בעזרת אילו ביטויים אנשים הגיעו אליכם לאתר, מה המיקומים של הביטויים האלו, כמה אנשים נחשפו לעמודים באתר שלכם וכמה אנשים הקליקו.

10. מאפשר לעשות שיתופי פעולה בקלות

אחד הפרמטרים לקידום האתר לפי האלגוריתם של גוגל הוא קישורים – לינקים. זו הדרך של גוגל לדמות המלצות מפה לאוזן בצורה וירטואלית, אם האתר שלי נתן קישור לאתר שלך זה אומר לגוגל שהמלצתי עלייך. חשוב לדעת שלינקים זו תורה שלמה ולא הייתי ממליצה פשוט להתחיל להכניס לינקים של האתר בכל פורום או מקום להשארת תגובה שאתם רואים באינרנט אבל זו בהחלט הדרך שלכם להבין עם מי אתם יכולים לעשות שת"פ בתחום ולדאוג לקבל קישור או לתת קישור בתמורה לשירות. לדוגמא, אם אתם צלמים תוכלו למצוא אתר של מעצב גרפי, לכתוב לו מאמר עם תוכן איכותי וקישור לאתר שלכם ובתמורה לבקש ממנו עזרה בבניית לוגו. הבקשה הזו גם יכולה להצמיח שיתופי פעולה מול לקוחות שמחפשים מס' בעלי מקצוע באותם נושאים.

לסיכום

השתכנעם והבנתם את היתרונות של אתר אינטרנט ואת ההבדלים בינו ובין רשתות חברתיות?
יופי, אז אם אתם מוכנים לשלב הבא של בניית אתר אינטרנט או התחלה של תהליך קידום אוגני, דברו איתי.

לפוסטים נוספים:

תנאי שימוש באתר

תנאי שימוש באתר

מאמר אורח של עו״ד דניאל בחרי שיעשה לנו סדר בכל מה שקשור לתנאי שימוש, תקנון ומדיניות פרטיות באתר אינטרנט

קרא עוד »

בנייה וקידום אתרים - למה איתי?

בנייה וקידום אתרים אורגני